Subject: Ohtlikuma lõhketöö kavandamise teatis (Kelnase Sadama kivirahnud)
From: "Lauri Kütt" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Wed, 6 Mar 2024 16:45:02 +0200

TEATIS

Ettevõte Spark & Stone Concept OÜ (registrikood 12114424) esitas 
Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ametile (TTJA) taotluse lõhketöö loa 
saamiseks Harjumaal Viimsi vallas Prangli saarel Kelnase sadama 
territrooriumil merevees paiknevate kivirahnude purustamiseks lõhketöödega. 
Kuna lõhketööd toimuvad veekogus, on lõhkematerjaliseaduse (LMS) kohaselt 
tegemist ohtlikuma lõhketööga. Ohtlikumat lõhketööd võib teha loa alusel. 
Ohtlikuma lõhketöö loa väljastamise otsustab TTJA.

LMS § 32 lõike 3 kohaselt teavitab Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve 
Amet kavandatavast lõhketööst, selle ohualast, planeeritavast ajast ja 
eesmärgist kohaliku omavalitsuse üksust. Kui lõhketöö toimub merel, tuleb 
teavitada Transpordiametit.
LMS § 32 lõike 4 kohaselt kaasab TTJA loa menetlusse kavandatava lõhketöö 
ohualasse jääva ehitise omaniku või tema esindaja ja võimaldab tal avaldada 
arvamust kavandatava lõhketöö kohta viie tööpäeva jooksul teate saamise 
päevast arvates.

Antud lõhketöö paremaks kirjeldamiseks lisan siinkohal ka video sama 
ettevõtte varasemast rahnude purustamise lõhketööst:
https://drive.google.com/file/d/1W2JwwNNOmkE9hRXnyB5wMopl5_L8X8wr/view?usp=sharing

Lõhketööde projektis on lõhketööde parameetreid arvestades määratud 
lõhketööde ohualaks inimestele kivikildude paiskumise võimaluse tõttu 
minimaalselt 30 meetrit. Lõhkamise hetkel ei tohi ohualas viibida inimesi. 
Lõhketööde ohuala jälgitavus tagatakse mehitatud valvepostidega.

Lõhketööde ala ja seda ümbritsev ohuala on kujutatud manuses oleval 
joonisel. Täpsemalt on võimalik alaga tutvuda Maa-ameti geoportaali 
vahendusel:
https://xgis.maaamet.ee/xgis2/page/link/scUxWp2M

Lõhketööde ohualas (30m) ehitisi ei paikne.
Lõhketööde ala vahetusse lähedusse (100m) jäävad järgnevad objektid:
- Sadamakai (ca 40m) ja autode parkla (ca 55m);
- Sadama territooriumil paiknevad hooned (40-60m) koos Elektrilevi OÜ 
Generaatorjõujaama (Aruküla) ja elektrimaakaabelliinidega;
- Elisa Eesti AS sidemast (ca 95m).

LMS § 32 lõige 5 sätestab, et TTJA hindab ohtlikuma lõhketöö võimalikke 
tagajärgi, arvestades kahjulike tagajärgede vältimiseks ettenähtud 
abinõusid, ning annab sellest lähtuvalt loa või keeldub loa andmisest 14 
tööpäeva jooksul nõuetekohase taotluse laekumise päevast arvates.

Arvamuse või küsimuste esitamiseks palun pöörduda hiljemalt 13.03.2024 
Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti poole e-posti teel kirjutades 
aadressile [email-masked]
Kokkuleppeliselt saab võimalikke küsimusi ja täiendavate kõrvaltingimuste 
seadmist arutada ka veebikoosolekul.

Lugupidamisega

Lauri Kütt

Tehnikaosakonna peaspetsialist

+372 667 2185| [email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.ttja.ee <http://www.ttja.ee/>  | Endla 10a, 10122 Tallinn

Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet